فروشگاه epwebs

طرح توجیهی.پایان نامه.تحقیق دانشجویی.پرسشنامه.گزارش کارآموزی.مقاله. طرح کارآفرینی و کسب درآمد.پروژه.پاورپوینت.حل المسائل

فروشگاه epwebs

طرح توجیهی.پایان نامه.تحقیق دانشجویی.پرسشنامه.گزارش کارآموزی.مقاله. طرح کارآفرینی و کسب درآمد.پروژه.پاورپوینت.حل المسائل

جزوه آموزشی تکنیک های کشت بافت (دستور العمل آموزشی CIP)

جزوه-آموزشی-تکنیک-های-کشت-بافت-دستور-العمل-آموزشی-cip-
جزوه آموزشی تکنیک های کشت بافت (دستور العمل آموزشی CIP)
فرمت فایل دانلودی: .doc
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 14
حجم فایل: 109
قیمت: 4500 تومان

بخشی از متن:
این تکنیک ابزاری مهم در مطالعات پایه و کاربردی و دارای کاربردهای تجاری است. امروزه بسیاری از گیاهان در سطح جهانی از طریق کشت بافت تولید می­شوند و ریزازدیادی به یک بخش ضروری در کشاورزی مدرن تبدیل شده است. در 70% آزمایشگاه­های تجاری، هدف اصلی ازدیاد سریع گیاهان است. طبق آمار فروش تولیدات کشت بافتی، بیش از یک میلیارد گیاه در سال تخمین زده می­شود. با توجه به اینکه صنعت گل و گیاهان زینتی در ایران از نظر تکثیر سریع، تولید گیاهان عاری از بیماری و معرفی ارقام جدید دارای مشکل جدی می­باشد استفاده از تکنیک­های مختلف کشت بافت، نقش موثری در جهت دستیابی ایران به جایگاه واقعی خود در بازاهای جهانی خواهد داشت.
انواع کشت در شرایط درون شیشه ای

انواع مختلفی از کشت در شرایط درون شیشه­ای به شرح ذیل است:

1- کشت گیاه کامل: یک بذر ممکن است در شرایط درون شیشه­ای کشت شود و یک گیاهچه و در نهایت یک گیاه کامل تولید شود، مانند گل ارکیده.
2- کشت جنین: در این نوع کشت، پس از حذف پوسته­های بذر، جنین جدا شده و کشت می­شود.
3- کشت اندام و بافت: در این حالت اندام یا بافت گیاهی جدا شده، در شرایط درون شیشه­ای رشد می­کند. مانند کشت پیاز، میانگره، مریستم، ریشه، برگ و پرچم.
4- کشت کالوس: به تولید توده سلولی تمایز نیافته از کشت یک بافت خاص در شرایط درون شیشه­ای کشت کالوس گفته می­شود.
5- کشت سلول: کشت سلول­های منفرد که به کمک آنزیم­ها یا روش­های مکانیکی از یک بافت گیاهی بدست می­آید، کشت سلول نامیده می­شود.
این جزوه بر طبق دستور العمل آموزشی cip تهیه شده و تمام سرفصل ها با این دستور العمل مطابقت دارد



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.