فروشگاه epwebs

طرح توجیهی.پایان نامه.تحقیق دانشجویی.پرسشنامه.گزارش کارآموزی.مقاله. طرح کارآفرینی و کسب درآمد.پروژه.پاورپوینت.حل المسائل

فروشگاه epwebs

طرح توجیهی.پایان نامه.تحقیق دانشجویی.پرسشنامه.گزارش کارآموزی.مقاله. طرح کارآفرینی و کسب درآمد.پروژه.پاورپوینت.حل المسائل

پایان نامه: بررسی هویّت دینی دانشجویان و رابطه¬¬ی آن با برخی عوامل اجتماعی: مورد مطالعه...

پایان-نامه-بررسی-هویّت-دینی-دانشجویان-و-رابطه¬¬ی-آن-با-برخی-عوامل-اجتماعی-مورد-مطالعه--

فرمت فایل دانلودی: .doc
فرمت فایل اصلی: word
تعداد صفحات: 130
حجم فایل: 1689
قیمت: 20000 تومان

  بخشی از متن:

چکیده:
مسئله¬ی هویّت جوانان، با توجّه به این¬که درصد بالایی از جمعیّت را تشکیل می¬دهند؛ و هم¬چنین، این نکته که سرنوشت آینده¬ی کشور را همین جوانان رقم خواهند زد، اهمیّت بالایی دارد. هویّت دینی نیز به عنوان یکی از لایه¬های مهمّ هویّت، همواره راهنمای مسیر زندگی افراد دین¬دار بوده است. این نوع هویّت، از دیرباز نقشی پر رنگ در زندگی افراد داشته و به نظر می¬رسد با عوامل اجتماعی زیادی مرتبط باشد. این پژوهش در پی آن بود تا به بررسی رابطه¬ی هویّت دینی دانشجویان دانشگاه یاسوج با برخی عوامل اجتماعی از جمله شبکه¬های اجتماعی اینترنتی، سرمایه¬ی اجتماعی و هویّت ملّی بپردازد. روش تحقیق، پیمایش، و حجم نمونه¬ بر اساس فرمول لین (1976)، 400 نفر محاسبه، که با روش نمونه¬گیری تصادفی از نوع طبقه¬ای¬ چند¬مرحله¬ای انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده¬ها، پرسش¬نامه¬ای 93 سؤالی، ترکیبی محقّق¬ساخته و دیگران-ساخته بوده که پس از تأیید اعتبار آن با استفاده از اعتبار سازه و هم¬چنین اعتبار صوری، با استفاده از ارزیابی صاحب¬نظران؛ پایایی پرسشنامه¬ با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ (هویّت ملّی=888/0، سرمایه¬ی اجتماعی=953/0، و هویّت دینی=939/0)، محاسبه و مورد استفاده قرار گرفت. نتایج نشان داد رابطه¬ی معناداری بین هویّت دینی دانشجویان دانشگاه یاسوج و هویّت ملّی و هم¬چنین سرمایه¬ی اجتماعی آن¬ها وجود داشته، ولی هیچ رابطه¬ی معناداری بین هویّت دینی دانشجویان دانشگاه یاسوج و میزان استفاده¬ی آن¬ها از شبکه¬های اجتماعی اینترنتی، و هم¬چنین، پایگاه اجتماعی-اقتصادی آن¬ها وجود نداشته است. هم¬چنین، نتایج نشان داد تفاوتی معنادار در هویّت دینی دانشجویان دانشگاه یاسوج، با توجّه به وضعیّت عضویّت آن¬ها در شبکه¬های اجتماعی اینترنتی، نوع استفاده¬ی آن¬ها از شبکه¬های اجتماعی اینترنتی، جنسیّت، و گروه تحصیلی آن¬ها وجود داشته؛ ولی هیچ تفاوت معناداری در هویّت دینی دانشجویان دانشگاه یاسوج با توجّه به قومیّت، مقطع تحصیلی، و محلّ سکونت آن¬ها وجود نداشته است. در نهایت، مجموع متغیرهای پژوهش توانستند 36 درصد از درصد از عوامل تأثیرگذار بر هویّت دینی دانشجویان دانشگاه¬ یاسوج را تبیین کنند.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.